h1

Hello world!

februari 14, 2010

Alla hjärtans dag spenderar jag med det jag älskar mest – internet.
Nä. Jag har faktiskt hunnit varit iväg på en kort resa, där några av stoppen var Tivolivägen och norre berget.

Träffade en mystisk man också. Mitt resesällskap tyckte han var väldigt konstig – vilket han var, och kan kanske förklaras med att han beställde mycket sprit.
Den här mannen såg ut som att han egentligen skulle varit med i sagan om ringen eller harry potter ( dom enda fantasy-grejerna värda att nämnas.. ) men hade istället hamnat på en resturang i norra sverige.

Han tittade mig i ögonen och sa – man måste se världen, med sina egna ögon.
jag tittade allvarligt på honom, och nickade allvarligt.
Mitt resesällskap himlade med ögonen.
– Man kan läsa rubrikerna, men man förstår det inte om man inte sett världen med sina egna ögon.
Sedan drack han sprit, tittade på mig och skrattade.
Men jag somnar ikväll och tänker att han nog är Gandalfs vise bror, och att jag ska lyssna på hans råd.

One comment

  1. Ja det är fabulöst med alla dessa Gandalfbröder som sprider sin visdom. Hur skulle det vara med en och annan vis häxa också. Jag blir så trött på att de visa alltid ska vara män med långa skägg, liksom…
    Fram för häxvisdom!
    faster Häx!



Kommentera

