h1

Är vi värda en miljon?

februari 17, 2010

Snygga va? Det är the one and only unga panelen.
Varje onsdag pratar Sebastian, Charlotte och jag i SR Jämtland om saker vi tycker är korkade, intressanta, om saker vi inte förstår eller sånt som man bara måste få säga.

Idag pratade vi om Röda Korset-chefens höga lön.
Är det ok att medan tusentals frivilliga i Sverige läger ner tid på röda korset gratis tjänar chefen miljoner?

Mja, tyckte vi. Så länge Röda Korsets medlemmar själva tagit beslutet så.
Det är inte Bengt Westerberg själv som krävt så hög lön – det var bestämt när
han fick erbjudandet ju.

Jag ska iväg och Röda-korset arbeta nu. Jag hälsar på en gammal ensam man,
som ger mig goda råd om livet och framtiden. Jag får inte en miljon för det
– men det känns bra när jag ska sova på kvällen.

Sen om man råkar glömma röda korset-brickan på jackan resten av dagen,
tittar folk snällt på en.

5 kommentarer

  1. Självklart är du och många andra värda en miljon eller egentligen mycket, mycket mer. Däremot är det en helt annan sak att få det värdet omvandlat i pengar…

    Men vi behövar alla varandra!


  2. Linnea jag vill också hälsa på gamla gubbar!


    • Gör det björn! det är roligt. han ger mig verkligen kloka råd om mitt liv. haha.


  3. Röda korset behöver dig (gratisarbetande uppsökare) men jag betvivlar att organisationen behöver ha en ordförande med fet lön.


    • Behöver och behöver – det är ju organisationen själva som bestämt det, och inga hjälp-pengar går till lönen.



Kommentera

