h1

My first time.

februari 17, 2010

Normala tonåringar är ensam hemma första gången när de är 12, kanske 13 år. Normal tonåring är man  inte om man har föräldrar som jobbar hemifrån, inte om man heter Linnea Swedenmark.

Jag är 19 år, och ska sova ensam hemma första gången. Faktum är att de gånger jag varit ensam hemma mer än 5-6 timmar är så få att jag nog kan räkna dem på två händer. Så det här är stort. Känner mig som en 13-åring som fått folköl. Eller någon som smygröker i skogen.

Har funderat på att skriva min stora roman nu. Brott och straff tog enligt osäkra källor inte lång tid alls att skriva, så jag borde komma en bra bit på väg. Jag, kaffe, sena nätter, nikotin, konstens lidande, isolerad.. Fast Dostojevskij hade inte Facebook & mobil.

Nä, det går nog bra det här. har bakat en paj jag kan lägga på magen och tröstäta, så är jag nöjd ett tag. hehe.

fast you never know – kanske hittar mina föräldrar mig i fosterställning i duschen. Karlslund by night är inget att leka med.

/ Linnea, 13 år.

3 kommentarer

  1. *skratt* hur ska jag kunna sova nu 🙂 Jag kommer att ligga och tänka på den där ensamma 13 åringen…


  2. Haha Linnea, du alltså…

    Jag är med i bloggträsket igen.
    http://matildaniang.blogg.se

    Fast jag tycker vi ska slå på stort o skaffa oss en egen domän, va sägs?


    • BRA matilda! jag har verkligen längtat!
      ja absoult! Det känns väldigt 2010 med egen domän, eller hur?

      Såg du mitt sms?
      Kan du/ vill du / hinner du?



Kommentera

