h1

Provosts Contemnece?

februari 17, 2010


När man använder internet kommer dom här ofta upp –
där man ska bevisa att man är en människa och inte en maskin genom att skriva in vilka ord det står.

Och varje gång blir jag  nervös.
Jag har nämligen stora problem med det här.
Seriöst – Provosts? Contemnece?

Jag kisar. Skriver långsamt. Det börjar ju med Provosts.
Men sen..  Jag trycker fingrarna mot skärmen och försöker liksom skriva bokstäverna
genom att följa konturerna med fingret. Men det blir inga bokstäver, inte några som jag känner till i alla fall.

Jag trycker på knappen så man får det uppläst.

PROVOSOSTS CONCNENRNAREN säger den. Och jag skriver det.
– men det blir fel.

Jag ber en kompis hjälpa mig, han skrattar och tror jag skämtar.
Jag skrattar med så han inte ska fatta att jag verkligen inte ser vad det står,
sen trycker jag bort hela Firefox och börjar prata om något annat.
1-0 till internet.

Men en dag ska jag lyckas bevisa att jag är en människa.

2 kommentarer

  1. ”conference” ska det nog stå i bilden ovan.


  2. När du säger det verkar det självklart.
    Såklart det står Conference tänker jag, och skrattar åt mig själv.
    Men, när jag sitter ensam framför datorn och
    nästa kontroll-ord dyker upp kan ingen höra mig skrika
    efter hjälp.

    Kanske får fråga dig helt enkelt!



Kommentera

