h1

Människans bästa vän?

februari 24, 2010

Fanny, min hund och vän.
Hon tycker om mat, och blir världens sötaste och oskyldigaste om hon tror att det finns chans till mat.

Igår bakade jag kanelbullar. La in dom i en plastpåse och la på köksbordet så mamma skulle få inatt när hon kom hem.
Imorse, efter frukost, bestämde jag mig för att ta en bulle.
jag – pappa, vart är bullarna?
han – ja jag har inte tagit någon.

Då ser jag den. På golvet. En tom plastpåse. En blick på fanny, men hon sover så sött. Jag tar upp plastpåsen och inspekterar den.
Ett upprivet hål. Spår av kanel, spår av socker.

Två timmars bullbak gav inga bullar
– men en mätt hund.

3 kommentarer

  1. Lilla Fanny! Hon kände nog vem i hela världen som var i mest behov av Linneas goda bullar!


  2. jag är för övrigt väldigt partisk när det gäller Fanny som är så lik Nimbus – detta är en väldigt intern familjekommentar!


    • Hon är så fruktansvärt lik!
      När jag ser gamla kort på Nimbus tror jag att det är fanny. Det är nästan lite läskigt!



Kommentera

