h1

Fuskaren.

februari 25, 2010

idag var jag hos optikern. Jag ser fruktansvärt dåligt – om jag sträcker ut handen framför mig ser jag typ inte hur många fingrar jag har.
På synundersökningen idag, var det mer som att jag gjorde ett prov. Ett test. Optikern, en trevlig man med mustasch och kavaj –  som nog gärna åker till Ullared på semester, var läraren som skulle kontrollera mig.

Han – ser du bäst nu… eller… nu?
Jag – första.. Tror jag.
Han – Precis, bra! Duktigt!
Det blev som ett prov. Som att jag svarade rätt, och inte fuskade.
Jag blev nästan nervös, för att han skulle säga
– nej linnea, nu svarade du fel. Du ser bättre på första, inte andra som du sa. jag är väldigt, väldigt besviken på dig som försöker luras.

Han – Ser du bokstäverna bäst nu.. eller nu?
Jag – Ungefär lika.
Han – mhm…
Jag – lite bättre på första kanske?
Han – Precis! Bra Linnea!!

Om jag var en hund hade jag börjat vifta på svansen här.
Att jag ser galen ut i Alla, Alla glasögon är en annan grej.

One comment

  1. Jag gör precis likadant Linnea. Senast när jag skulle ha nya glasögon i Hoi An och synundersökningen var på vietnamesiska. Det var cirkus. Dessutom spöregnade det ute så vattnet rann från mitt hår ner över ögonen hela tiden. Och jo, glasögonen blev jättesvaga. Ett av glasen ramlade dessutom ur och trillade under en cyclo i Hanoi. Så kan det bli!



Kommentera

