h1

var dags vardag.

mars 3, 2010

Du – Jag har fått jobb!
Jag – Grattis!! äntligen! Vart?
Du – på min mammas affär! Så om du vill kan jag hjälpa dig och kolla över ditt CV och personliga brev, om något saknas eller så.
Jag – Hehe.. Ja visst. Men jag tror inte det är mitt CV det är fel på, folk brukar tycka det är bra men de har inga jobb lediga just nu.:)
Du
– Men du, det finns jobb, bara du verkligen försöker.  Jag lovar! Men alltså du ska inte vara så rädd för att söka.

Jag – Men för en vecka sen satt vi ju och beklagade oss över att ingen av oss fått jobb på flera månader – och jag har sökt fler än dig!?
Du – Ja, men du kanske ska sluta vara så negativ? Jag menar, det märker arbetsgivarna D I R E K T och då vill de inte anställa dig! Jag lovar! Bara du är positiv så kommer företagen vilja anställa dig! Bara man ligger i så lönar det sig.
Jag – Inget illa ment, men du har ju fått jobb hos din mamma?
Du – Ja, om du hade varit lite mer positiv till jobb kanske du hade fått det istället. Ska jag titta över ditt CV?

2 kommentarer

  1. hahah /Lilli


  2. Hahaha ja orkar inte.

    Vi är pessimisterna utan jobb!



Kommentera

