h1

Strumpor och etikett

mars 4, 2010

Igår såg jag på ett av alla dessa morgonprogram, som handlade om vett och etikett. En man – enligt sig själv en expert på vett och etikett – berättade om det värsta han visste.
Inte att folk tuggade med öppen mun eller smaskade, nej nej. Den här mannen, förlåt Experten, hade tagit det här ett steg längre.
Det han hatade var när folk kom hem till honom och gick omkring i strumpor.

Jag upprepar : När folk kom hem till honom och gick omkring i strumpor.
Han tyckte folk skulle ha med sig inneskor, eftersom

”Man svettas tre dl/dag genom fötterna, då är det äckligt när folk kommer hem och draaar de svettiga fötterna över mitt golv.”

Låter inte som en kille man skulle vilja festa med, eller hur?

Jag läser date-tips för kvinnor på 30-talet, de verkar vettigare än att ha med sig inneskor.

5 kommentarer

  1. Jag var på fest på Östermalm en gång och hörde just en grupp unga kvinnor hånande fnissa åt en – som de tyckte – ”tönt” vars stora fel var att han tagit av sig skorna när han kom till festen och gick omkring i strumplästen. Så sjukt korkat!


  2. Man ser mannens upprörda blick och besvikelse på bilden. Han ångrar redan sitt val av date.


  3. Alla sådana där konstiga regler fungerar ju bara som ett sätt att utesluta andra människor. Lite sektmentalitet alltså.


  4. den spännande historien om pappa och pannkakorna bara försvann. är det Clara som skyddar sim husse? jag var tvungen att ringa min bror för att få höra the true story


    • Jag skulle redigera stavfel och när jag skulle uppdatera tryckte jag p娔Papperskorg” istället.
      Men nu är samma historia uppe igen.

      Haha, vad sa han?

      Puss!



Kommentera

