h1

Svåra livsproblem

mars 10, 2010

Känner för förändring och funderar på att fixa det snabbt – genom att färga håret. Jag är väldigt långsam när det gäller att följa hår-trender, har haft tre ”frisyrer” i mitt liv.
1. Långt hår med lugg
2. Långt hår utan lugg
3. Page. (ok hade det en gång, resten av mitt 19 åriga liv har haft 1&2.)

Mitt hår nu är en blandning av råttfärgat och blont, så jag funderar på att låta min vän Andrea färga mitt hår jämnare blont ikväll . Det här med att boka tid hos frisör har jag inte tid med.

Bra saker med att färga håret.
1. Spännande med förändring.
2. Blir säkert snyggt
3. Om det är fult är det fortfarande vinter och OK att ha mössa.
4. mitt hår nu är trist, tråkigt och fult.

Dåliga saker.

1. Ju blondare hår = ser dummare och.. blondare ut.
2. Det är coolt att ha naturlig färg
3. Får utväxt.

Här var jag 16 och hade klippt av mig håret. och blekt det.

3 kommentarer

  1. Jag har haft kort hår två gånger i mitt liv och ångrade mig båda. FULT! Resten har jag haft långt hår med hellugg eller snedlugg. Väldigt bra! Man blir alltid modern efter några år – sen blir man omodern men vad gör det – luggens och det långa hårets tid kommer alltid tillbaka, det är cykliskt man vet det.
    Jag har hennat håret, blekt det (men jag tröttnade också på den pinsamma utväxten/ nu på vintern öser jag i lite brun färg så att det ska se gladare ut men på sommaren – åh vind i det långa härliga sommarhåret… Tror du är fin i mörkt långt hår med lugg eller hoppsan – man kanske inte ska råda nån att se ut som man gör själv?


  2. Du glömde en frissa.

    Kort page, med inklistrat långt blondt löshår i annan nyans = två olika frisyrer i en.

    HaAHA


  3. Och så en gång när du hade kort hår som liten. (Du var jättefin i det också 🙂 och frisörskan visade att du hade självlockigt hår under det raka).



Kommentera

