h1

Mitt sanna jag.

mars 10, 2010

När jag och E var i Stockholm var  vi på slottet, vilket är roligt i sig, men jag kände att jag var tvungen att säga en sak till honom. Ni vet, ibland måste man få ur sig saker som man tänkt länge på. Man vet att det låter konstigt, men man vet samtidigt att det är sant.
Då sa jag det, det som jag alltid tänkt.

Jag –  Jag tror det är meningen att jag ska bo på ett slott.

Jag har funderat på det här. Länge. Inte därför jag är blåblodig, inte för att jag är speciell så. Men magkänslan säger det. Jag kanske blev bortlämnad vid födseln, tänkte jag först, men har svårt att tänka på Kungen som Pappa.
 

Ett vanligt samtal:
Jag – E, när jag flyttar hemifrån ska jag ha ett speciellt frukostrum.
Jag – E när jag flyttar hemifrån ska jag ha ett ASSTORT badrum med badkar.  Och statyer överallt!! Och stora röda tunga gardiner. Och ett bibliotek!!
E – Du ska ha mycket när du flyttar hemifrån…
( Tar typ upp mobilen och funderar på att ringa psyket åt mig. )

Problemet är att jag idag kanske har råd med stora röda tunga gardiner, men inte så mycket mer.

Jag insåg igår att jag knappast kommer kunna gifta in mig i den svenska kungafamiljen. Så jag tänkte att någon  prins i Saudiarabien  kanske vill ha en svensk prinsessa.

E –  Det enda du kommer få då är en Burqua, Linnea.

Det ligger något i det.

7 kommentarer

  1. Men hallå det kanske räcker med en herrgård eller nåt. Jag tänkte ha ett sånt med ett bibliotek, ett stall och allt det där nödvändiga som behövs i livet.


  2. Du har en faster, inga namn, som hela sin barndom gick klädd i en spetsgardin som sattes fast med ett silverlock från en elegant sockerskål som en krona på hjässan…


  3. Ja du Linnea vi är ju iallafall släkt hör jag. Jag känner också att det är ett slott som är den egentliga bostaden för mig. Men jag får väl hålla till godo med Per-Albins torp i Högkläppen tills jag hittar det perfekta slottet…araberna har jag ju redan ;-))


  4. Haha jag dör.

    Linnea och Carl Philip!

    Eva – jag dööör hahaha gud va sött!


  5. Åh, vad det ska bli kul att komma och hälsa på dig!



Kommentera

