h1

Hemma bäst.

mars 18, 2010

Jag har lätt för två saker.
1. Att somna, speciellt i fordon som rör på sig.
2. Att kunna tänka mig bo på många ställen.

Jag var i Strömsund i veckan, ett samhälle med ca 4000 invånare.
När man går genom centrum är det hus som är så fina att det känns som man gjort dom bara för att skapa en idyll, en kuliss. Det känns som 50-tal.
ABF, butiker och loppisar ligger bredvid varann – och jag kan verkligen tänka mig att bo där.

Även fast jag vet att när jag är i Stockholm tänker jag likadant, precis som när jag är i Berlin.

2 kommentarer

  1. Haha, bara de som inte är ifrån Strömsund skulle beskriva det som en idyll tror jag. Och då talar jag från egen erfarenhet, haha!


    • Haha Liss – en dag ska jag bo där, och fortfarande kalla det för idyll!



Kommentera

