h1

Bilförare / bildåre

mars 31, 2010

Har rivstartat med körkortet, ett år efter alla andra. Igår körde jag t.ex 45 km/h, vilket är fruktansvärt snabbt. När jag övningskör gör jag det med pappa, som är världens lugnaste person. Vi börjar på en parkering, men efter 1 minut säger han alltid :

Pappa – Så kör du ut här på stora vägen, och lägger i tvåan
Jag – VA nej det går inte
Pappa – Jo, det gör det.
Jag lyder, med gråten i halsen, och det går bra.

Ungefär så är det när vi kör, Han säger vart vi ska, jag vägrar, men gör det ändå. Har inte så mycket att välja på.

Pappa – Så kör du in här i rondellen
Jag – VA nej det kan jag inte
Pappa – du kan det inte för du aldrig testat.

Jag körde till lillänge och skulle lära mig parkera. Ställde mig först på en parkering, där det inte var en bil inom 100 meter. Pappa sa åt mig att ställa mig bredvid en annan bil.
Jag gjorde det, sakta, sakta.

Jag – PAPPA det här blev ju ASBRA. Fan vad jag är gjord för att köra bil!

Vi gick ur bilen, och såg detta.

One comment

  1. Å, vilken rolig bild.
    Det är tur för oss alla som är lite äldre att det inte fanns mobilkameror när vi höll på att övningsköra… Jag skulle inte vilja ha mina första försök till fickparkeringar dokumenterade.



Kommentera

