h1

Ho Chi Minh i tvättstugan

april 4, 2010

Påsk, och familjen Swedenmark plus E pimplade och åkte skoter.
Idag åker folk skidor och bräda, men jag stannar hemma för att plugga teori till körkortet.

Drömde inatt att det satt röda trådar i tvättmaskinen, liksom fastlimmade.
Jag och mina föräldrar var nere i tvättstugan när jag upptäckte det.
Mamma – det är från Vietnam, de satte fast sådana i tvättmaskinen så att man aldrig ska glömma kampen.
Jag – Men.. Hur gammal är den här tvättmaskinen?
Pappa – Äldre än du någonsin kan föreställa dig.
Mamma (sjunger) – Ho-o-o-o chi minh..

Berättade den för mamma vid frukosten, hon svarar att hon sett en dokumentär där de kom fram till att man drömmer för att förstärka minnen och komma ihåg dom bättre.

Så är det säkert, men isåfall undrar jag vilka sjuka och förträngda minnen jag måste ha som dyker upp i drömform.

One comment

  1. Vilken underbart sjuk dröm!



Kommentera

