h1

Jobb och flyg

april 13, 2010

Är på jobbet då. Dricker kaffe. Fixar grejer. Lite som sunes pappa, tar ett papper. säger ”Hmmmm..”, lägger ner papperet. Tar ett nytt papper, säger ”hmmmm..”

Fast inte bara. Idag ska jag på skolbesök, möte med SSU Östersund, fixa affischer till SSU Härjedalen, fixa inför DS och en kurs med SSU Västernorrland! Vem kan gissa mitt jobb?

Jag flög från Stockholm i helgen. Precis som alltid ber de en att stänga av mobiltelefonerna innan. Jag tror inte på det där, tror inte på att mobilen kan störa ett flygplan så vi dör.
Alltså vad låter mest osannolikt.
1. Att man FLYGER 10.000 meter ovanför marken tillsammans med 60 andra.
2. Att mobiltelefonens signaler kan störa planet.

Nä, jag tror bara de säger sådär för att man ska känna sig trygg, för att man ska känna att man gjort något för säkerheten.

2 kommentarer

  1. Loket Ohlsson använde mobilen och det blev folkstorm. Hur kunde han vara så omdömeslös? När jag flög senast fanns inte mobiler så det hela är ett teoretiskt problem. Det kan vara farligare med piloter som utsätts för press att landa på en viss flygplats, även om det är dimma.


  2. Glömde den ena mobben på ny senast, jag lever.



Kommentera

