h1

Synder och syndikalister.

maj 15, 2010


Josefin och jag, igår på Marite. Lånad från flukta.

En bekant till mig, en SSU:are som heter Andrea sa en gång såhär.

”Syndikalister, jag blir knäpp på dom. Dom hävdar att jag som är socialdemokrat är förrädare. Att dom är så radikala, att dom är de riktiga kämparna. Men man gör INGEN skillnad genom att sitta och skrika och klaga på oss som faktiskt gör något konkret. Man får inte en bättre värld genom att sitta tre stycken i en lägenhet och tycka att alla andra är dumma i huvudet. ”

Idag håller jag med.

One comment

  1. Det blir en stor fet ”word” på det! 😉



Kommentera

