h1

Dröm med bild.

maj 16, 2010

Bakgrund – mina föräldrar håller på att flytta isär, och eftersom vi har ett stort hus innebär det här oändligt med packande.

Dröm:
Jag flyttade på några kartonger, och såg något som rörde sig.
En gul skalbagge, 2-3 cm. Den kröp ganska långsamt.
Eftersom insekter är djävulens påfund blev jag äcklad. Men!
Jag såg något på den. Det stod något på skalbaggens rygg, på ett annat språk, och det var en teckning på skalet.

Skalbaggen stod still. Sedan vek den upp vingarna,som att den skulle flyga. Istället så öppnade sig hela skalet, och förvandlades till en propeller. Under skalet satt en fluga och styrde. Sedan seglade den iväg.

Loggade in på facebook, och hade fått en skalbagge av någon. Allting var alltså en FB-app.

Ritade även en fin bild där ni kan se skalbaggen före och efter förvandlandet. Inser att det här inlägget kommer att användas som bevis för att jag är galen ifall jag gör något olagligt.

hehe.

Kommentera

