h1

Tacktal

maj 17, 2010

Jag packar och jobbar och kramar E. Men mest packar jag. Blir förundrad över saker jag gjorde när jag var yngre.

21 stycken utskrivna skrivböcker har jag hittat. I vissa har jag skrivit dikter, i andra har jag skrivit dagbok, i andra klistrat in låt-texter och funderat, klistrat in tidnings-utklipp, grubblat och frågat mig själv saker.
Jag har skrivit listor på de snyggaste killarna i klassen, och några böcker senare på hur många cider jag drack kvällen innan.

I en från 2000 skriver jag
”Om jag skulle hålla ett tacktal, ett för hela världen, undrar vilka jag skulle tacka då? Om alla i hela världen fick hålla ett tacktal var, hur många skulle tacka mig för något? ”

Jag funderar på det, och fortsätter packa.

2 kommentarer

  1. Lycka till med packningen. Snart är rensningen klar och då kan man börja samla igen.


  2. Grymt att hitta så roliga grejer. När jag städar hemma i nälden hittar jag typ gamla matte-häften och grejer. Sånt sparar jag på…



Kommentera

