h1

maj 19, 2010


”Tystnaden som uppstår när det står köp medges ej.”
heter en grupp på facebook.

Att inte ha pengar på kortet är en av mina FASOR. Jag är alltid osäker på mitt saldo på kortet känns det som, även fast jag fyller på det med 300 dagen innan. Varje gång jag drar kortet och slår koden dör jag lite precis innan det står ”godkänt”.
Stressen att hon i kassan ska säga att ”Nääe det här går inte, tyvärr.”
Nu har jag därför börjat med en ny grej, de senaste dagarna. När jag slagit koden säger jag ”Tror det blev rätt kod, slant lite med fingret.”
Om det skulle bli köp medges ej tror de att de är p.g.a att jag slog fel kod!

ÄGD!

Vad som händer sen, när jag ska slå den rätta koden,
har jag inte tänkt på än.

3 kommentarer

  1. Att stå i konsumkön, just ha lassat av en massa varor – och så finns det inga pengar på kortet. Piiinsamt! Hände mig nyligen. Jag lämnade alla varor på bandet, rann ut ur affären, mumlandes något om att hämta ett annat kort… sen har jag inte varit tillbaka till den affären.


  2. Haha! Ååh, vad jag känner igen det där! Jag hatar när det tar sådär extra lång tid innan det godkänns.. Då får man stå där med sitt nervösa leende och försöka dölja kallsvetten.


  3. ledsen tjejen, men när man suttit i kassan på ICA vet jag hur det fungerar. Det gamla tricket med at slå fel kod funkar inte, om du slår fel kod stpr det (fel kod) på min skärm och om du inte har npgra pengar står det (medges ej). Det finns inget sätt att dölja det, man får leva med skammen 😉



Kommentera

