h1

Dum & dummare

juni 3, 2010

När jag har varit sjuk har mina föräldrar alltd sagt – hälsan framför allt! Den är viktigast.

Men ibland får man ju skylla sig själv.

För en vecka sen, i torsdags, var jag hängig och lite småsjuk. E var här och kollade på film med mig då, eftersom han ” aldrig blir sjuk, har bara haft en sjukdag på 5 år.”

Dagen efter blir han sjuk, och riktigt sjuk. Det är hosta och näsblod och feber och gråt osv. Jag sover hos honom när han är såhär sjuk, eftersom jag, enligt mig själv, ”nog redan är immun eftersom det var jag som smittade dig.”

Nu ligger jag här med feber och halsont och gråt. E är på hälsocentralen. Dum och dummare, det är vad vi är.

3 kommentarer

  1. Man vet ju aldrig varifrån bacillerna kommer. Det kan ju varit någon på bussen som hostat. Men om man blir sjuk är vatten och vila det som gäller. Man måste gå ned i tempo så att kroppen får en chans att återhämta sig. Sedan är ju handsprit bra som förebyggande. Ha det bra, snart är du frisk igen!


  2. Tycker om dig ändå. Och sjuk blir man aldrig när det passar. När du blivit frisk får du prova min nya cykel! Kram.


  3. Bästa låten är det iallafall! Krya på dig! 🙂



Kommentera

