h1

Fotbolls VM (?)

juni 6, 2010

Snart är det fotbolls VM. Och jag har ett löfte – det här kommer aldrig bli en sportblogg.

Tro mig – jag har verkligen försökt att hänga på det där. Inte bara VM, utan sport på tvi allmänhet. Jag har plågat mig igenom matcher, jag har försökt hitta ett favoritlag i allsvenskan att heja på, jag har kollat med vänner. När folk frågar om jag sett någon viktig match har jag ofta skämts när jag inte har gjort det. Fått dåligt samvete.

Det faktum att sport på tv är så tråkigt har två nackdelar.
1. Att folk alltid ska FÖRKLARA för en hur roligt det är att kolla på sport, ofta med barnspråk och gester. Som det är något jag bara inte har förstått. Folk blir nästan arga när man säger att man faktiskt inte tycker det är roligt.
2. Coola människor gillar sport. Man vill ju hellre vara en cool tjej som dricker öl och give me five-ar med killarna, än en tråkig tjej. För gillar man inte sport är man automatiskt tråkig.

Var iofs på G3 nykter igår, vilket var en sport i sig. Men det tror jag räknas som att utöva en sport.

2 kommentarer

  1. Du är töntig. Bloggar ska automatiskt bli Sportbloggar vid stora mästerskap har jag hört.


  2. Istället för att blogga om matcherna i sig kan man blogga om problemen för, under och efter matcherna som mera berör allmänheten (även för de som inte tittar så mycket på sport). T.ex. har säkerhetspersonal på en av arenorna i Sydafrika strejkat för att deras arbetsvilkor inte upprätthålls!



Kommentera

