h1

Gråt dina tårar

juni 7, 2010

E och jag sitter i bilen. E är trött och sjuk och har inte ätit.
Jag – Heeeeheeee ska vi ääääta?
Han – Ja. Vart?
Jag – Veeeeeet inte. Heheheeeehaha är du ledsen?
Han – Nej. Vart ska vi äta?
Jag – Karlslunds krog!( hans hat-ställe. )
Han – (extremt less) Nej, jag vill inte äta där.
Jag – Jooooooooooooooooooooooooooo haha idag när vi skulle köpa ett studentkort ville jag köpa ett som det stod ”Tiden läker alla sår, även om det tar många år. Låt inte ensamheten ta över, låt inte sorgen ta över.” som man egentligen ska ge när ens fru eller man dött, HAHA.
Han – Vi kan äta på Karlslunds krog ifall du betalar.

Vi har nått en förlikning. Jag borde vara normal nu.
Istället känner jag en låt inom mig. En låt som vill ut. Jag börjar sjunga tyst
”Gråt dina tårar, de kommer ändå torka..”

Jag sneglar på E. Han tittar framåt, ser ut att vilja dö redan. Jag känner att jag inte kan stå emot. Jag tar sats, och Kastar mig mot honom och sjunger:
”SÅREN LÄKER BIT FÖR BIT, TA TAG OCH ORKA! GRÅT DINA TÅRAR!”

Det är ju ett under att man får gå ute bland folk tänker jag.

Kommentera

