h1

Cause maybe we both got burned

december 25, 2010

Det sitter en jultomte bredvid mig och spelar WoW. Aret som gatt – herregud jag tanker redan pa nyarsloften.
Jag alskar nyarsloften, alskar tanken pa att folk lovar sig sjalv att nasta ar, da ska jag gora det har lite battre. Da ska jag
ringa mamma oftare, da ska jag trana, da ska jag sluta alta. hur det blir ar en annan grej, men pa nyarsaftonen kanns det
som att loftena redan ar infriade, och man skalar nastan over att man vet att man kommer lyckas.

Under aret som gatt har jag jobbat som ombudsman for SSU Jamtland. Varit riksdagskandidat, kommit in i landstinget,
borjat ata kott, mina foraldrar har skiljt sig, jag har borjat dricka coca-cola produkter igen, pratat i radio jamtland varje onsdag, varit i almedalen,
skrivit i tvardrag, akt till Australien, flyttat  och har lite for manga ganger intalat mig sjalv ”aah vad fan det ar battre att angra saker man gjort an saker man inte gjort.”

Men nu ar det nytt ar. Kanske blir man lite klokare, kanske gor man ett till misstag med flit.
Nu ska jag ata kott och dricka ol – for an ar det nya aret med sina masten inte har.

Linnea och Mona och grabbarna grus i Are i hostas.

One comment

  1. Hi. Här är det bara juldag, jag har inte ägnat nyårsafton någon större tankemöda. Hade en fin julafton och det var skönt att efteråt sitta i stillhet och bara slappa. Nu har det bara – 15 så folk går i shorts och t-skjortor. Ha det så bra. Kram



Kommentera

