h1

Jet lag 08.00 Östersund

januari 1, 2011

Nyårsafton, 20.00, knackade jag på mammas dörr och gav henne nästan en hjärtattack. Jag skulle ju vara i Australien. Men vi tog ett flyg, och 38 timmar senare steg jag av tåget i Östersund, i högklackat, och upptäckte hur mycket kallare snö är än sand. En meter snö, och en mamma som efter chocken matar mig med potatisgratäng och julgodis och bäddar ner mig.

Och på Arlanda får jag ett sms som frågar när jag kommer tillbaka till din stad, när vi ses igen. Jag svarar Sorry, men jag landade precis i sverige. Och kanske fick jag sista ordet i historien om oss.

Och det här är det enda som plågar mig:
Helt och fullt kan du aldrig bli min

 

One comment

  1. Linnea, 100% i Östersund igen. Eller finns en liten procent kvar i Australien?



Kommentera

