h1

En sommar på Jamska.

januari 4, 2011

Efter en hel dags filmtittande har jag nu insett att jag i sommar måste hyra ett hus i Jämtland för att bo i och isolera sig några veckor. Någonstans mellan ”Kim Novak badade aldrig i genasarets sjö” och ”Populärmusik från Vittula” förstod jag att det är då det händer saker, äventyren börjar där man minst anar dom. Säg att du ska ha en lugn sommar i Jämtland där man ska läsa&bada – och det kommer sluta med att det blir ett äventyr, har jag lärt mig idag. Se detta som en idol-audition, en kontaktannons där jag kanske söker just dig. För nu måste jag hitta någon som både vill göra det här, och som jag står ut med. För det vore lite jobbigt att äventyret under sommaren är att jag dödar
personen jag åkte dit med för att den smaskar.

Kriterier för sökande.
1. Du måste veta när det passar sig att vara tyst.
( I klartext, snacka inte så jävla mycket. )

2. Du ska helst kunna döda saker.
( Med saker menar jag insekter. Om du tycker det är barnsligt att vara rädd för spindlar
kan du lika gärna sluta läsa denna blogg.)

3. Du ska tycka om mat.
( Kan inte förklaras tydligare. )

4. Du ska inte ha några synpunkter på att jag ligger på en filt och läser tre dagar i rad,
eller tittar på film även fast solen skiner.

Kontakta mig. Galningar, gifta äventyrslystna män 40+ och skåningar behöver inte göra sig mödan!

One comment

  1. du beskrev just mig!



Kommentera

