h1

Paulo Coelhos hemmafru

januari 11, 2011

Äntligen fick jag se populärmusik från Vittula. Det kan ju vara den bästa filmen som gjorts?
Vaknade upp förkyld, och hade en god vän på soffan i vardagsrummet. Mitt hemmafru liv är tillbaka. Jag bakar cupcakes och läser. Och läser lite till. En bok per dag. Igår var det Elva Minuter av Paulo Coelhos.

”Vi lär inte känna oss själva förrän vi når våra egna gränser, vilket är sant. Men det är också fel, för det är inte nödvändigt att lära känna allt om oss själva; människan är inte gjord för att bara söka kunskap utan också för att plöja jorden, vänta på regnet, plantera vetet, skörda kornet och baka brödet. Jag är två kvinnor: den ena vill ha all glädje, passionen och äventyret som livet kan ge. Den andra vill vara slav under rutinen, familjelivet, allt det där som kan planerat och uppnås. Jag är hemmafrun och skökan som båda lever i samma kropp och strider mot varann.”

 

Kommentera

