h1

Blottaren

januari 12, 2011

Inatt kring 03.00 började min hund gnälla och behövde gå ut. Vad gör man? Skjuter henne och somnar om?  Nej , man kliver upp ur sängen och går ut. Det här med jeans mitt i natten har aldrig varit min grej, så jag kastar på mig en klänning och tänker att jag tar min tjocka vinterjacka, jag ska ju inte vara ute så länge.  Väl ute träffar jag en bekant som är på väg från en efterfest. Han tittade lite konstigt på min jacka tyckte jag, men han var är  ju full. Vi småpratar lite och jag säger att det är kul att träffa folk ute såhär mitt i natten. Han skrattar inte, men undrar vad jag gör ute. Jag orkar inte förklara utan säger bara att jag är ute med hunden. Han ser ännu mer tveksam ut, men jag säger hejdå och går in.

När jag kommer in och kollar i hallspegeln inser jag att jag ser ut som en blottare. Klänningen syns inte under jackan, utan det ser ut som jag går omkring naken mitt i natten, iklädd en svart kappa och ”är ute med hunden.”
Sa jag btw att han pluggar till psykolog? Tror han har någon att analysera nu.


”Kul att träffa folk mitt i natten heheheh”

Kommentera

